80 років від дня
народження Сергія Володимировича Данченка (1937–2001), українського режисера,
педагога. Серед кращих вистав: «Маклена Граса» Куліша (1967), «Річард ІІІ»
Шекспіра (1974), «Украдене щастя» Франка (1976, 1979), «Дядя Ваня» Чехова
(1980), «Візит старої дами» Дюрренмата (1983), «Енеїда» Котляревського
(фолк-опера; 1986), «Тев’є-Тевель» за Шолом-Алейхемом (1989), «Пігмаліон»
Бернарда Шоу (2000). Працював головним режисером Львівського ТЮГу, головним
режисером Львівського українського драматичного театру ім. М. Заньковецької
(1970–1978), де під його керівництвом зібралася чудова акторська команда: Федір
Стригун, Богдан Ступка, Лариса Кадирова, Віталій Розстальний, Богдан Козак,
Таїсія Литвиненко. На прем’єри заньківчан приїжджали глядачі не тільки з
області, але й з багатьох міст України. Коли у 1978 році Данченку запропонували
переїхати до Києва й очолити театр ім. І. Франка, то режисер не дуже зрадів. За
ним хотіла піти велика частина трупи львів’ян. Але тоді довелося б оголювати
театр. Тому він узяв тільки двох: Ступку і Розстального, а з Харкова запросив
Валерія Івченка. «Він осиротив Львів. – згадував львівський прозаїк, головний
редактор журналу «Дзвін» Роман Федорів. – Це ж які роки були! Сімдесяті!
Маланчуківщина! Все національне утискувалось, а він сміливо наповнив гру
акторів Львівського академічного театру ім. М. Заньковецької національним
змістом. Я любив його і залюбки відвідував театральні спектаклі. Гадаю, що
Сергій Данченко міг би з повним правом сказати, як Іван Франко: «Я старався
присвоювати нашому народові культурні здобутки інших народів і знайомити інших
з його життям»». За київський період театральної творчості (а це 23 роки)
режисер поставив низку яскравих вистав, які швидко й невпізнанно змінили
обличчя театру ім. І. Франка та, зрештою, відновили колишню гучну славу
франківців.
Немає коментарів:
Дописати коментар